Een vreemde angst


Ik houd van de no-nonsens van over wijn weten.  En ik heb veel bewondering voor wijnschrijvers. Een prachtig doolhof. 
Mijn eerste wijnherinnering is rond mijn 12e op de fameuze grootse familie bijeenkomsten in de Limousin; mijn Franse grootvader schenkt mij wat rode wijn met water aan het einde van zo'n avond...
Een smaak waar ik bij ongedwongen feestjes altijd aan herinnerd wordt.

De Kleinste Soepfabriek vroeg op FB wat te doen met een oude wijn met bekende naam maar waar duidelijk aardig wat vloeistof uit verdampt was. Deze Chateaux op de foto reizen al een tijdje met mij mee. Een soort vreemde angst ze te openen. Is het azijn of engelenwater? Proef ik de kwaliteit er nog door heen of is het gewoon pure azijn?

Ik denk dankzij de soepfabriek aan het maken van een aceto. Om soepen en zo te verrijken. Tips welkom

Reacties

Populaire posts